Kritikā romāns dēvēts par gleznotāju, arī mākslinieku romānu, skaidri apliecinot, ka tā autors teicami pazīst tēloto vidi, kurā spilgti no lappuses lappusē izgaismojas 20. gs. 30. gadu radošās Rīgas dzīves ainas, kurās netrūkst sapņu un vilšanās, sacensības un sāncensības. Lai cik vilinoša un ārēji krāšņa varētu šķist mākslas pasaule, kuru Anšlavs Eglītis pats bija iepazinis gan kā gleznotājs, gan mākslas kritiķis, viņš to neidealizē. Rakstnieka krāsu paletē ieausts arī ikdienas sadzīviskais skarbums un pieticības pustoņi.
Simboliskais nosaukums homo novus atklāj arī jauno cilvēku, kas meklē jaunas iespējas, jaunus radošos ceļus, jauno cilvēku, kas alkst dzīves. Tā ir mutuļojoša pasaule, kurā ielūkojās rakstnieks, ļaujot lasītājam līdzdzīvot plašai tēlu un raksturu galerijai, gaidītiem un negaidītiem pavērsieniem, kur sižetisko līniju virza pati dinamiskā mākslas vide un dzīve, kā arī dažādu paaudžu un talantu apveltītie mākslinieki.
Anšlavs Eglītis notur lasītāja interesi līdz pat pēdējam teikumam."
Literatūrzinātniece Inguna Daukste-Silasproģe