Biznesa modeļu un to vadības teorijā BM tiek saukts par galveno uzņēmējdarbības analīzes rīku, par stratēģisko lēmumu atspoguļojumu, kas īstenots ar taktisku paņēmienu izvēli. Ar tā palīdzību tiek radīti procesu un resursu “cikliskie efekti”. Tas nozīmē, ka, no vienas puses, biznesa modelis ir esošo BM elementu analīzes un, no otras puses, jaunu biznesa modeļa elementu iepriekš plānotas kombinēšanas rezultāts. Izmantojot dažādu elementu kombināciju, ir iespējams iegūt radošu risinājumu un izstrādāt vispiemērotāko BM vai pat vairākus viena uzņēmuma ietvaros. Šāda pieeja veido ilgtspējīgas BM vadības un konkurences priekšrocību pamatu. Grāmatā tiek piedāvāts biznesa vadības modelis FinTech nozares uzņēmumiem, 5 kas veidots augstā abstrakcijas līmenī, jo tādā veidā tos kā paraugu un plānošanas rīku var izmantot jebkurš FinTech uzņēmums.
Pārrobežu biznesa modeļa perspektīva ir daudzškautņaina un saistīta ar kultūras, politiskās, tiesiskās un regulatīvās sistēmas, ekonomiskās un tehnoloģiskās attīstības līmeņu un ģeogrāfijas aspektiem visās pārrobežu darbības valstīs. Lai organizētu savu ienākšanu svešos tirgos, uzņēmumi bieži vien kombinē dažādas stratēģijas. Šī kombinācija atvieglo preču un/vai pakalpojumu pārvietošanu starp tirgiem un citādi pārdala resursus, veidojot kompromisu starp vēlamo kontroles pakāpi, resursu iesaisti un uzņēmuma vēlmi uzņemties risku. Lai sasniegtu pārrobežu un nacionālo priekšrocību līdzsvarotību, uzņēmumam ir jāapzinās gan paša, gan arī visas nozares globalizācijas potenciāls. Pieņemot stratēģisku lēmumu par pārrobežu darbības veikšanu, uzņēmums vienlaikus “piekrīt” pārskatīt biznesa modeļa pamatfunkcijas, sistēmas un struktūras. Grāmatā tiek analizēts, kā ar biznesa modelēšanas palīdzību var pārdomāt pieeju uzņēmuma darbību internacionalizēšanai, un novērtētas biznesa modeļu kombinācijas, kā arī piedāvātas pārrobežu biznesa modeļu tipoloģijas.
Tehnoloģiskā progresa rezultātā straujāk sarūk uzņēmumu dzīves cikls, un tādu uzņēmumu, kuru dzīves ilgums ir mērāms vairāku desmitu gadu garumā, kļūst arvien mazāk. Saskaņā ar McKinsey veikto pētījumu vairāk nekā 90 % jaunizveidoto uzņēmumu nepiedzīvo savu uzplaukumu, galvenokārt pašiznīcināšanās, nevis konkurences dēļ. Kā zināms, lielākajai daļai vadības lēmumu ir ilglaicīga ietekme uz BM, tāpēc šie lēmumi potenciāli nosaka BM ilgtspēju. Lai izprastu likumsakarības starp uzņēmuma vadības lēmumiem un uzņēmuma spēju pastāvēt, grāmatā tiek apskatīti biznesa modeļa ilgtspējas teorētiskie aspekti un to mijiedarbība ar uzņēmuma vadības lēmumiem, kā arī uzņēmuma vērtības radīšanas process.